Sunday, March 1, 2015

Sfere de ciocolata

De ceva timp mi-am cumpărat o formă de silicon pentru a face sfere de ciocolată însă nu abia acum am reuşit să prepar această reţea care este impresionantă (de fapt am mai făcut sfere de ciocolată dar pe atunci nu aveam blog).
 Pentru că suntem în post, am făcut o reţeta de post, cu ciocolată neagră şi fructe. Însă aceste sfere le putem umple cu ce ne place.
Parcă nu-mi vine să cred că deja a trecut 1 an de când mi-am creeat acest blog, care începe să crească, puţin câte puţin.Vreau să-i mulţumesc Iuliei, surioarei mele pentru că ea m-a încurajat să-mi fac blog şi totodată ea mi-a împrumutat un aparat de fotografiat foarte bun, de care sunt foarte mulţumită, pentru că face poze frumoase şi de calitate.
Pentru această reţeta avem nevoie de:
Pentru sfere (3 buc):
  • 200 gr ciocolată neagră de calitate
Pentru umplutură:
  • 6 biscuiţi de post
  • 100 gr alune mărunţite
  • fructe după preferinţe (banane, căpşuni, physalis, struguri)
Pentru sos:
  • 250 ml lapte de orez (sau lapte de soia sau de migdale)
  • 50 gr ciocolată neagră
Cum procedăm:
Tocăm ciocolată potrivit şi o topim pe bain-marie.
După ce ciocolată s-a topit complet, o luăm de pe bain-marie şi o amestecăm cu paleta într-un loc răcoros (eu am ieşit în balcon) pentru a o răci puţin. Este importantă această etapă deoarece ciocolată va fi lucioasă şi nu riscă să facă urme albe şi lipicioase şi chiar să se sfarme. După ce am răcit puţin ciocolala (cam 5 – 6 minute) ungem formele cu ciocolată cu un start potrivit. Punem la frigider pentru măcar 15 minute, până se întăreşte. Între timp, restul de ciocolată o punem din nou pe baie de aburi. După ce s-a întărit ciocolată din forme, mai ungem cu încă un strat de ciocolată şi dăm din nou la frigider. Între timp începem să montăm farfuria. Cu o pipetă punem picături de ciocolată pe marginea farfuriei, iat în centru aşezăm cam o linguriţă de ciocolată – această va fi suportul pe care se va lipi sfera. Pregătim fructele, le tăiem potrivit, iar biscuiţii la fel.
Scoatem cu grijă din formele de silicon coşuleţele de ciocolată. Punem o jumătate de sfera pe mijlocul farfuriei şi o lipim de ciocolată încă lichidă. Punem fructele în coşuleţ, alunele, biscuiţii.  Luăm o jumătate de sfera pe care o aşezăm puţin în sos de ciocolată şi o lipim de cealaltă jumătate, pentru a formă o sfera.
În ciocolată care mi-a rămas de la sfere, am pus laptele de orez fierbinte, pentru a topi ciocolata. Turnam această compoziţie într-o crăticioara şi adăugăm ciocolata pentru sos. Amestecăm până se dizolvă toată ciocolată şi obţinem un sos fierbinte. Turnam peste sferele de ciocolată până acestea se topesc. Vom avea un spectacol frumos: o implozie de ciocolată. Vom obţine un desert extrem, extrem de savuros cu mai multe texturi : fondant, crocant, şi foarte ciocolatos… dar şi prospeţime şi parfum care sunt date de fructele din sfere… … nu am cuvinte…
Poftă bună !

2 comments:

  1. Un adevarat rasfat, un desert de lux. Poate imi face si mie cineva de ziua mea :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uneori forma unui desert îl face să fie un desert de lux, cum spui tu. Dacă te uiţi la ingrediente, este un desert chiar simplu, cu puţine ingrediente dar rezultatul este senzaţional. Totul e să ai formele necesare … Cu prima ocazie, îţi voi face acest desert cu toată plăcerea (cu condiţia să faci tu pozele - ups!) Pupicei

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...