Wednesday, March 18, 2015

Prajitura cu suc de rosii

Această prăjitură simplă dar foarte, foarte bună o făcea mama în copilărie. Am modificat câteva ingrediente aşa, de dragul curiozităţii. Foarte important, pentru aceste cantităţi am folosit tava mare clasică pentru cuptor.

Aşadar, avem nevoie de:

  • Pentru blat – 4 foi:
  • 18 linguri ulei
  • 18 linguri suc de roşii
  • 18 linguri zahăr
  • 950 gr făină (făină cât cuprinde)
  • 1 lingutita bicarbonat de sodiu
  • 1 praf sare

Pentru umplutură:
  • 1 l lapte de post sau apă (eu am pus 700 ml lapte soia + 300 ml lapte cocos)
  • 4 linguri zahăr
  • 200 g unt de cocos (sau margarină)
  • 200 gr griş
  • 470 gr gem acrişor roşu (eu am pus gem de smochine)
  • 1 strop esenţă de cocos

Cum procedăm:
Amestecăm bine zahărul cu uleiul până ce zahărul se topeşte. Et am amestecat cu telul pe bain-marie. Apoi adăugăm celelalte ingrediente şi formăm un aluat uşor lipicios. Reţeta originală era cu „făină cât cuprinde” dar mie nu-mi place deloc acest termen, drept pentru care am cântărit făina şi am avut 950 grame. Împărţim aluatul în 4 părţi egale. Încălzim cuptorul. Întindem cu sucitorul o foaie cât să acopere tava. Acoperim tava (pe care o folosim invers) cu un strat subţire de făină şi aşezăm foaia. O coacem la 180 C pentru 7.30 minute. Procedăm la fel şi cu celelalte foi. Le lăsăm să se răcească şi ne ocupăm de umplutură. Punem laptele la înfierbântat şi când acesta a atins punctul de fierbere adăugăm zahărul, esenţa şi grisul, amestecând. Când grişul s-a îngroşat luăm cratiţa de pe foc. După ce compoziţia s-a răcit puţin, adăugăm untul de cocos sau margarina şi amestecăm bine; lăsăm la rece. După ce crema s-a răcit complet asamblăm prăjitură: aşezăm o foaie peste care punem un strat de griş, apoi o altă foaie, un strat de gem, o foaie, ultimul start de griş şi ultima foaie. Prăjitura trebuie să stea câteva ore bune pentru ca foile să devină moi. Eu am servit-o a două zi. Pudrăm cu zahar şi dacă dorim, o ornăm cu frunze de mentă.
Este delicioasă!
Poftă bună!

4 comments:

  1. O prajitura ieftina si aspectuasa. Portocaliul acesta da tare bine in fotografii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Într-adevăr, este o prăjitură deloc costisitoare şi extreme de gustoasă. Sucul de roşii colorează tare frumos foile dar dau şi un gust aparte, foarte bun. Merită să încerci reţeta.

      Delete
  2. ce dimensiune are tava pe care o folosesti?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...