Tuesday, December 1, 2015

Sarmale de post cu hrisca si ciuperci

Sarmalele sunt preferatele noastre şi sunt binevenite mai ales acum, pe 1 decembrie, de Ziua Naţională a României. Şi pentru că suntem în Postul Crăciunului, va propun o reţeta de post, cu hrişcă şi ciuperci.
Dacă familia mea le preferă pe cele cu varză, eu le prefer pe cele cu viţă de vie. Aşa că am făcut cu amândouă :-)

Avem nevoie de:
  • 500 gr hrişcă
  • 700 gr ciuperci
  • 2 morcovi
  • 3 cepe
  • 1 praz
  • 1 ardei roşu
  • 3 foi de dafin
  • ½ legătură mărar
  • ½ legătură pătrunjel
  • cimbru
  • sare, piper
  • ulei
  • 400 ml suc de roşii
  • 400 ml suc de morcov
  • apă
  • 1 căpăţână varză murată
  • foi de viţă de vie (eu am avut în saramură)

Cum procedăm:
Dacă varza şi frunzele de viţă de vie sunt foarte sărate, le punem cu o seară înainte în apă, la desărat.
Hrişca o spălăm bine în mai multe ape, până când eliminăm toate impurităţile şi apa rămâne limpede.
Lăsăm hrişca la înmuiat în apă rece pentru 1, 2 ore.
Tocăm cepa şi prazul mărunt şi le călim în ulei.
Morcovul îl dăm pe răzătoarea mare şi îl adăugăm în ceapa care deja este aurie.
Adăugăm ardeiul tocat mărunt şi ciupercile tocate potrivit. În tot acest timp amestecăm constant, la foc mediu. La sfârşit adăugăm şi mărarul şi pătrunjelul tocate mărunt. Adăugăm hrişca scursă de apă şi retragem amestecul de legume de pe foc. Asezonăm cu sare şi piper după gust. Amestecăm bine. Atenţie, dacă totuşi foile de varză şi/sau de viţă sunt sărate, puneţi mai puţină sare în compoziţie.
Începem să împletim sarmale în foi de varză şi de viţă de vie. Am avut şansă să am o varză cu foi subţiri şi mari, pe care le-am tăiat în 2 sau 3 bucăţi. Înlăturăm partea tare a frunzei.
Sarmalele cu foi de viţă de vie se fac mult mai uşor şi rapid, am făcut aici un gif să vedeţi cum le împletesc eu.
Pentru că am o oală de lut nu ezit să o folosesc. Am pus la fundul vasului puţin ulei, câteva frunze de varză şi am pus sarmalele în foi de varză. Printre ele am pus foi de dafin şi câteva crenguţe de cimbru şi mărar.
Am amestecat sucul de roşii şi morov şi l-am înfierbântat. Am pus acest suc în oala de lut şi am completat cu apă. Vasul nu se umple complet (se lasă puţin spaţiu) pentru că sarmalele se mai umflă şi riscăm să curgă apă în cuptor şi să se afume. Acoperim sarmalele cu câteva foi de varză şi punem capacul, puţin întredeschis. Dăm la cuptorul preîncălzit la 180 C pentru 2 ore (până când foaia de varză este fiartă).
Sarmalele în foi de viţă de vie le-am fiert într-o oală de inox pe aragaz timp de 2 ore.
Aceste sarmale cu hrişca au avut mult succes şi s-au terminat rapid, în 3 zile.
Am obţinut 70 de sarmale în foi de varză şi 50 în foi de vită de vie.
Sunt foarte gustoase servite cu mămăligă.
Poftă bună!



4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...