Monday, October 3, 2016

Gem de lapte. Confiture de lait. Milk jam


Răbdarea este o virtute.... chiar şi în bucătărie.
Am făcut de 3 ori această reţeta şi s-a întâmplat aşa: prima dată, am respectat reţeta cam pe jumătate, pentru că nu am mai avut răbdare să aştept ca gemul să fie preparat în totalitate be bain-marie, aşa că după vreo 2 ore am continuat prepararea pe foc mic. Rezultatul a fost destul de bun şi am obţinut o consistentă de caramel destul de gros. A fost atât de gustos încât a dispărut repede.
A doua oară am făcut gemul doar pe foc mic, deci nu pe bain-marie însă a fost un eşec. Am obţinut o consistentă granulosa, zaharisită. A treia oară am respectat reţeta întru totul, aşa că am obţinut un gem de consistentă unui caramel fin, ca un sos.
Acest gem de lapte este ideal pentru diferite toppinguri precum: tarte, îngheţate, clătite etc.
Şi de fapt reţeta era fondul unei tarte cu gutui însă nu am mai apucat să fac tarta pentru că a început postul.
Avem nevoie de:

  • ½ L lapte proaspăt gras 
  • 250 gr zahăr brun 
  • 1 baton vanilie 

Preparare:
Tăiem batonul de vanile pe lungime şi luăm seminţele de vanilie. Punem batonul de vanilie şi seminţele într-o caserolă pe foc mediu împreună cu laptele şi zahărul. Când laptele se înfierbântă luăm caserola de pe foc şi continuăm prepararea lui pe bain-marie. Lăsăm caserolă pe bain-marie timp de 4-5 ore amestecând din când în când. Aveţi grijă ca atunci când apa se evaporă să completaţi caserola cu apă. Când laptele a scăzut şi are culoarea unui caramel deschis, luăm de pe foc şi îl punem într-un borcan la frigider.

Confiture de lait


Ingrédients :

  • ½ L de lait frais entier
  • 250 de cassonade
  • 1 gousse de vanille

Préparation :
Coupez la gousse de vanille en deux dans le sens de la longueur. Pelez les deux côtés de la gousse de vanille avec le bord de la lame. Mettez-la dans une casserole avec la cassonade et le lait. Portez à frémissements, puis placez la casserole dans un bain-marie. Laissez cuire à feu doux pendant 4, 5 heures en remuant de temps en temps. Quand la confiture a pris la couleur d’un caramel blond, vous pouvez couper le feu. Gardez la confiture dans un pot fermé.

Milk jam 


Ingredients:

  • ½ L of whole fresh milk
  • 250 of brown sugar
  • 1 vanilla bean

Preparation:
Cut the vanilla bean in half lengthwise. Peel both sides of the vanilla pod with the edge of the blade. Put it in a saucepan with brown sugar and milk. Bring to a simmer and place the pan in on bain-marie. Let the jam cook over low heat for 4, 5 hours stirring occasionally. When the jam has the color of a blond caramel, you can cut the fire. Keep the jam in a closed jar.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...