Thursday, February 12, 2015

Tort de mere cu crema de zahar ars

Prima dată am gustat acest tort la un restaurant tradiţional românesc şi de atunci mi-am dorit mult să-l prepar şi eu pentru că este delicios. Merele sunt fructele mele preferate în prăjituri iar crema de zahăr ars este de asemenea un desert care îmi place mult. Acest tort este un deliciu, simplu, cu ingrediente la îndemâna oricui şi necostisitor.
Avem nevoie de:
  • 400 gr zahăr
  • 7 mere medii tari
  • 50 gr unt
Pentru crema de zahăr ars:
  • 6 ouă + 2 gălbenuşuri
  • 250 gr zahăr
  • 1 L lapte
  • 1 esenţă rom
  • 1 esenţă vanilie
Pentru blat:
  • 6 ouă
  • 150 gr zahăr
  • 100 gr făină
Pentru ornat:
  • 500 ml frişcă hulala
  • 1 măr
  • 50 gr zahăr
  • chipsuri de mere
Cum procedăm:
Topim zahărul până obţinem un caramel frumos. Turnam caramelul într-o cratiţă înalta în care vom face prăjitura. Lăsăm caramelul să se răcească complet. Între timp curăţăm merele de coajă şi cotor, le ungem cu puţin unt topit şi cu zahăr vanilat. Le aşezăm în cratiţa cu caramel şi le dăm la cuptorul preîncălzit pentru 20 de minute (180º C).
Ne ocupăm de crema de zahăr ars. Mixăm ouăle cu zahărul, laptele şi esenţele. Turnam această compoziţie peste mere. Punem cratiţa într-o tavă cu apă fierbinte. Dăm la cuptor la 200 C pentru 45-50 de minute.
Când crema este făcută, scoatem cratiţa din cuptor şi o lăsăm să se răcească puţin. Între timp ne ocupăm de blat. Într-un bol amestecăm cu mixerul ouăle cu zaharul la viteză mare, timp de 10 minute, până obţinem o compoziţie deschisă la culoare şi foarte pufoasă. Adăugăm treptat făina, în ploaie şi amestecăm până la omogenizare. Ungem cratiţa cu unt, apoi turnam compoziţia de blat peste crema de zahăr ars. Dăm la cupror pentru 55 de minute la 200 C. Facem testul cu scobitoarea pentru a vedea dacă blatul este copt. După ce prăjitură este gata, o lăsăm la răcit câteva ores sau până a doua zi. Este mai bine a 2-a zi, cum am făcut şi eu.
După ce tortul este complet răcit (sau a doua zi), pregătim platoul în care vom servi tortul. Îl aşezăm pe platou cu faţa în jos, şi răsturnăm tortul. Caramelul topit va insiropa blatul şi îi va da o savoare deosebită.
Ornăm tortul după cum ne place. Eu am ornat cu frişcă hulala peste care am pus chipsuri de mere şi biluţe de mere trase în caramel. Cu ajutorul unei linguriţe speciale, am format câteva biluţe de mere pe care le-am tras în caramel. Am vrut numaidecât să ornez tortul cu ingrediente pe care le conţine. Dar nu este necesar… Este un mic dezabantaj cu biluţele de mere trase în caramel – acestea lasă apă şi topesc caramelul destul de repede. dar pentru că eu l-am ornat a 2-a zi şi l-am consumat repede, acestea au rezistat. Putem să caramelizăm alune şi cu siguranţă acestea vor rezista mai mult. Pentru că tortul a fost cadou pt cineva şi a trebuit să-l transport, nu am mai reuşit să fac o poză cu o secţiune din tort să vedeţi cât de frumos este în interior.. îmi pare rău. Dar cu siguranţă voi mai face această reţetă.
Poftă bună!

2 comments:

  1. Tout parait si simple et facile avec ton tutoriel :) et pourtant, que de travail pour arriver à ce résultat ! Il est parfait ton gâteau, je l'adore ! ^^
    Bises ! Belle semaine à toi !
    Sandy from Cuisinetcigares.com
    http://www.cuisinetcigares.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ce gâteau a 3 couches: crème caramel, pommes et une génoise. Le gâteau est simple, avec des ingrédients simples, mais le résultat est un vrai délice ! C’est l’un de mes gâteaux préférés.
      Bises

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...