Thursday, 4 September 2014

Ostropel de pui

Cui nu-i place ostropelul? Aceasta mancare traditionala romaneasca este nelipsita in familia noastra. Pentru ca am avut invitati la masa, am facut o portie mai mare; sa nu va speriati totusi, de cantitati. Nu am gasit pulpe de pui dezosate, ci doar ciocanele, care au putina carne. Dupa fierbere si dezosare cantitatea de carne a scazut considerabil. Asadar cantitatile sunt justificate.
Pentru aceasta reteta am folosit:

  • 6 kg ciocanele de pui
  • 2 cepe mari
  • 2 ardei rosii
  • 50 gr pasta de rosii
  • 4 foi de dafin
  • 1 l vin alb demisec riesling
  • 1 caciulie usturoi
  • patrunjel si marar pentru ornat
Cum procedam:
Ciocanelele le-am pus la fiert intr-o oala cu apa rece. Am spumat de fiecare data cand a fost nevoie. Zeama aceasta am adaugat-o la supa de pui cu taitei, pentru ca era concentrata si chiar era pacat sa o arunc.
Am tocat ceapa potrivit si am calit-o in ulei. Am taiat ardeii mai gros, i-am adaugat si pe acestia in ceapa.
Dupa ce au fiert pulpele, le-am scos intr-un bol si le-am dezosa; am eliminat si pielea. Carnea rezultata am pus-o intr-o oala, am adaugat vinul, pasta de rosii, condimentele si usturoiul pisat. Am adaugat 3 polonice din zeama de pui. Lasam la foc potrivit descoperit, ca vinul sa se evapore, si sa scada din sos.
Merge foarte bine cu mamaliga sau pireu.
Pofta buna!

4 comments:

  1. Gata, m-ai convins. Data viitoare fac si eu. Iami.

    ReplyDelete
  2. Iuli, acest ostropel este un deliciu. Cand o sa prepari aceasta reteta, te rog sa-mi trimiti poze, c̶a̶ ̶s̶a̶ ̶a̶m̶ ̶d̶o̶v̶a̶d̶a̶ :). Apropo, pe cand si fotografia culinara?

    ReplyDelete
  3. Imi place ostropelul, cred ca invitatii tai au fost incintati. Eu il pregatesc altfel dar o sa incerc si reteta ta !

    ReplyDelete
  4. Geta, multumesc pentru vizita si pentru comentariu. Sper ca aceasta reteta de ostropel (mai lejera) sa fie pe placul tau.

    ReplyDelete

You may also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...