Thursday, September 4, 2014

Ostropel de pui

Cui nu-i place ostropelul? Aceasta mancare traditionala romaneasca este nelipsita in familia noastra. Pentru ca am avut invitati la masa, am facut o portie mai mare; sa nu va speriati totusi, de cantitati. Nu am gasit pulpe de pui dezosate, ci doar ciocanele, care au putina carne. Dupa fierbere si dezosare cantitatea de carne a scazut considerabil. Asadar cantitatile sunt justificate.
Pentru aceasta reteta am folosit:

  • 6 kg ciocanele de pui
  • 2 cepe mari
  • 2 ardei rosii
  • 50 gr pasta de rosii
  • 4 foi de dafin
  • 1 l vin alb demisec riesling
  • 1 caciulie usturoi
  • patrunjel si marar pentru ornat
Cum procedam:
Ciocanelele le-am pus la fiert intr-o oala cu apa rece. Am spumat de fiecare data cand a fost nevoie. Zeama aceasta am adaugat-o la supa de pui cu taitei, pentru ca era concentrata si chiar era pacat sa o arunc.
Am tocat ceapa potrivit si am calit-o in ulei. Am taiat ardeii mai gros, i-am adaugat si pe acestia in ceapa.
Dupa ce au fiert pulpele, le-am scos intr-un bol si le-am dezosa; am eliminat si pielea. Carnea rezultata am pus-o intr-o oala, am adaugat vinul, pasta de rosii, condimentele si usturoiul pisat. Am adaugat 3 polonice din zeama de pui. Lasam la foc potrivit descoperit, ca vinul sa se evapore, si sa scada din sos.
Merge foarte bine cu mamaliga sau pireu.
Pofta buna!



4 comments:

  1. Gata, m-ai convins. Data viitoare fac si eu. Iami.

    ReplyDelete
  2. Iuli, acest ostropel este un deliciu. Cand o sa prepari aceasta reteta, te rog sa-mi trimiti poze, c̶a̶ ̶s̶a̶ ̶a̶m̶ ̶d̶o̶v̶a̶d̶a̶ :). Apropo, pe cand si fotografia culinara?

    ReplyDelete
  3. Imi place ostropelul, cred ca invitatii tai au fost incintati. Eu il pregatesc altfel dar o sa incerc si reteta ta !

    ReplyDelete
  4. Geta, multumesc pentru vizita si pentru comentariu. Sper ca aceasta reteta de ostropel (mai lejera) sa fie pe placul tau.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...